Beweging

Bewegen is belangrijk voor een gezond lichaam. U kunt daarmee het risico op aandoeningen verlagen of om de klachten als gevolg daarvan te verminderen. Bewegen draagt ook bij aan een positieve gemoedstoestand. U hoeftft echt niet altijd uitgebreid te sporten. Fietsen of wandelen kan al voldoende zijn.

“Wanneer we in beweging zijn, voel je gewoon het plezier!”

Voldoende beweging is belangrijk voor een gezonde leefstijl. Zo weet ook Jan Jansen, initiatiefnemer en (mede)oprichter van Walking Football in Ridderkerk. “Bewegen is niet alleen goed voor je gezondheid, maar ook juist voor sociale contacten. Het verrijkt mijn leven en zorgt voor rust in mijn kop.”

Terugblik: Brein en Beweging Week

Terugblik: Brein en Beweging Week

Terugblik: Brein en Beweging Week De Brein & Beweging Week - van 20 t/m 24 september 2021 - stonden vitaliteit, gezond ouder worden, dementie en beweging centraal. Op maandag 20 september startte de week met een interactieve lezing door professor Erik Scherder over dementie en bewegen. Deze lezing werd gegeven vanuit zijn studio in Amsterdam en was live te volgen in Theater Het Plein en via een livestream. 's Avonds was er een filmvertoning...

Lees meer
Terugblik: Brein en Beweging Week

Erik Scherder spreekt tot Ridderkerk

Op maandag 20 september geeft Erik Scherder, neuropsycholoog en hoogleraar, van 16.00 tot 17.00 uur speciaal voor Ridderkerkers een online lezing vanuit zijn studio over ‘Dementie en Bewegen’.

Lees meer
Zadelpijn? Met deze tips niet meer!

Zadelpijn? Met deze tips niet meer!

Zadelpijn? Met deze tips niet meer! Heerlijk dat zomerse zonnige weer! We gaan er weer op uit en pakken graag de fiets. Wat is er lekkerder dan een heerlijke fietstocht maken, onderweg een ijsje eten en zalig thuis later nog even napraten over wat we allemaal gezien hebben onderweg. Maar het nadeel kan die vervelende zadelpijn zijn. Wat is daar aan te doen? Fietszadel Als u langere tochten maakt, dan is het beter om een wat harder zadel te...

Lees meer